سقف تاشو پارکینگ

تولید تخصصی و اجرای سقف تاشو پارکینگ

پارک کردن خودرو در پارکینگ های روباز مشکلات عدیده ای به همراه دارد. حتما تا کنون تجربه سخت سوار شدن به ماشینی که مدت ها زیر نور خورشید مانده را داشته اید. قرار گرفتن طولانی مدت اتومبیل در فضای باز و معرضیت آن با نور مستقیم خورشید، بارش برف و باران و وزش باد برای اتومبیل مضر است. این موضوع می تواند رنگ خودرو را خراب کند یا احتمال خرابی بخش هایی که دائم در برابر نور خورشید هستند (مثل داشبورد و روکش های اتومبیل) را افزایش دهد. بنابراین دارا بودن پارکینگ مسقف یکی از نیازهای هر خانه با محل کار به شمار می آید. نصب سقف تاشو پارکینگ می تواند راه حلی مناسب علاوه بر سایبان برقی برای پارکینگ های بدون سقف باشد.
سقف تاشو پارکینگ یک سازه متحرک است که می تواند در هر نقطه از حیاط یا پارکینگ نصب شود. سقف تاشو قابلیت تنظیم زاویه دارد. در نتیجه متناسب با تغییر زاویه خورشید در ساعات مختلف روز، امکان تغییر جهت آن وجود دارد. این نوع سقف سازه ای موقت به شمار می آید. در نتیجه برای بنا کردن آن نیازی به دریافت مجوز شهرداری نیست.

سقف تاشو پارکینگ به طور مداوم در برابر نور آفتاب، باران و برف قرار می گیرد. بنابراین مهم است که کیفیت مناسبی داشته باشد. در غیر این صورت در زمان کوتاهی مستهلک خواهد شد. در ضمن در صورتی که سقف دارای استحکام کافی نباشد، ممکن است با افتادن بر روی خودرو، خساراتی به آن وارد کند. کیفیت سقف تاشو پارکینگ در گرو استفاده از متریال مرغوب و تولید و اجرای تخصصی است. بحث جوشکاری و اتصالات سقف نیز از دیگر مواردی است که سبب افزایش مقاومت سقف می شود.

دیدگاهان غرب، با در نظر داشتن این موارد پا به عرصه تولید و اجرای تخصصی سقف های تاشو پارکینگ گذاشته است.

تفاوت سقف متحرک و ثابت جمع شونده

سقف تاشو پارکینگ گوناگونی دارد. در یک طبقه بندی کلی می توان این نوع سقف را در دو دسته محرک و ثابت تقسیم بندی کرد.
با نصب موتور برقی بر روی سقف های پارکینگ می توان سقفی متحرک ایجاد کرد. این نوع سقف را می توان زیر مجموعه سایبان برقی در نظر گرفت. از سویی دیگر سقف تاشو دستی موتور ندارد و برای باز و بسته کردن آن باید از نیروی دست کمک گرفت.
اگر به دنبال تهیه سقف با هزینه اندک هستید این نوع سقف برای شما گزینه ایده آلی خواهد بود. سقف متحرک پارکینگ را می توان به کمک ریموت باز و بسته کرد. این سقف قابلیت نورپردازی نیز دارد. به کمک ریموت می توانید از هر نقطه خانه زاویه، شیب و میزان باز شدن سقف را تنظیم کنید. این نوع سقف برقی یکی از المان های پر کاربرد در خانه های هوشمند به شمار می رود.

نورپردازی سقف برقی انواع متفاوتی نیز دارد.

سقف تاشو پارکینگ ثابت و متحرک

استفاده از پارچه مخصوص و استاندارد برای سقف های تاشو

متریال های (مواد) مورد استفاده در سقف های تاشو تنوع بسیار بالایی دارد. این تنوع هم در اسکلت سقف و هم در پارچه آن مشاهده می شود. برای تولید سقف تاشو پارکینگ پارچه های مخصوصی وجود دارد. این پارچه ها غالبا از جنس پی وی سی (PVC) هستند. لازم به ذکر است که به جای پارچه می توان از ورقه های پلی کربنات نیز استفاده کرد. پارچه مورد استفاده در سقف تاشو پارکینگ باید در برابر اشعه uv مقاوم باشد. در ضمن مقاومت در برابر کشش، فشار و ضربه از دیگر ملزومات این پارچه هستند.
ضد آب و ضد حریق بودن نیز باید از ویژگی های دیگر این سقف باشند.

ساخت سقف تاشو پارکینگ در ابعاد یک خودرو

اگر حیاط کوچکی دارید، یا تنها یک اتومبیل دارید و میخواهید پارکینگ فضای کمی از محیط را اشغال کند، سقف تاشو پارکینگ دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. اسکلت جمع و جور این گونه سقف ها برای فضاهای کوچک مناسب است. در اصل سقف های تاشو می توانند در طیف گسترده ای از ابعاد تولید شوند. بنابراین فرقی نمی کند که سقف را در ابعاد یک اتومبیل نیاز داشته باشید یا بیشتر.

استفاده از متریال درجه یک در سقف تاشو پارکینگ

استفاده از متریال درجه یک

سقف تاشو پارکینگ معمولا دارای ریلی است که پارچه روی آن می لغزد و باز و بسته می شود. جنس این ریل و همچنین طراحی دقیق آن، ضامن عملکرد نرم و باز و بسته شدن راحت این سقف است. فولاد گالوانیزه ضد زنگ یکی از متریال های استاندارد سازنده اسکلت سقف تاشو است. برای کاهش وزن و هزینه می توان از آلومینیوم نیز در اسکلت سقف استفاده کرد. در ضمن استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک و یا رنگ های اپوکسی سبب ماندگاری بیشتر سقف می شوند. استفاده از مواد درجه در سقف هم روی ظاهر سقف موثر است و هم طول عمر آن را افزایش می دهد.

4.7/5 - (4 امتیاز)