عوامل خرابی قطعات سایبان مغازه

انواع گوناگونی از سایبان مغازه و فروشگاهی وجود دارد که هر کدام قطعات مخصوص به خود را دارند. آشنایی با قطعات سایبان مغازه در تعمیر سریعتر و کم هزینه تر آن به شما کمک می کند.

آشنایی با انواع قطعات سایبان مغازه

سایبان مغازه انواع مختلفی دارد که هر یک دارای عملکرد متفاوت است. همه آن ها می توانند به صورت دستی و یا برقی باز و بسته شوند. در این مطلب برخی از انواع قطعات سایبان مغازه را شرح می دهیم:

روکش سایبان مغازه

مهمترین بخش هر سایبان روکش آن است. روکش ها در انواع و رنگ های متنوعی موجود هستند که برحسب نوع کاربری سایبان و مکان نصب آن انتخاب می شوند. شرایط آب و هوایی منطقه نیز در انتخاب آن مؤثر است. می توانید با چاپ انواع تصاویر و نوشته های تبلیغاتی در روکش سایبان مغازه، تنوع کسب خود را بالا ببرید و مشتری بیشتری جذب کنید. در صورت خرابی روکش می توانید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. بهتر است برای انتخاب مناسب آن از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

موتور سایبان برقی مغازه

یکی از قطعات مشترک در تمامی سایبان های برقی موتور آن است. موتوری که معمولا برای سایبان برقی استفاده می شود توبولار نام دارد. از مزایای آن می توان به لوله ای بودن و در نتیجه اشغال فضای کمتر و همچنین ایجاد سر و صدای کم به هنگام عملکرد اشاره کرد.

موتورها در صورت خرابی قابل تعمیر و تعویض هستند. در هر ابعادی که مد نظر شما باشد ساخته می شوند. موتورهای توبولار طبق توان کششی خود بر حسب نیوتن در مدل های 60 ، 80 ، 100 ، 120 و 140 دسته بندی می شوند. اگر سایبان مغازه شما کوچک باشد معمولا از مدل 60 نیوتن استفاده می شود.

اسکلت یا سازه سایبان مغازه

تمام قطعات سایبان مغازه روی اسکلت آن نصب می شوند. بنابراین باید از استحکام و کیفیت لازم در تمام شرایط جوی برخوردار باشد. آن ها در دو نوع ثابت و متحرک قابل طراحی هستند. اسکلت سایبان مغازه می تواند از جنس آلومینیوم، فولاد، چوب و یا پلاستیک ساخته شود که هر کدام برحسب نیاز شما استفاده می شود.

روش های نصب متفاوتی برای آن ها وجود دارد. برخی یک طرفه هستند که از یک سو به دیوار بالای مغازه وصل می شوند و از سوی دیگر با کمک دو ستون که روی زمین قرار می گیرند ثابت می گردند. برخی دیگر دو طرفه هستند، ستونی در وسط دارند که توسط دو پایه در طرفین آن محکم می شود و دو روکش مجزا در سمت چپ و راست آن قرار می گیرد. اسکلت سایبان مغازه گاهی به صورت قوس دار و شیروانی ساخته می شود.

سنسورهای محیطی

اگر بخواهید سایبان مغازه خود را هوشمند سازی کنید تا به صورت اتوماتیک در هنگام بارندگی، تابش نور خورشید و باد و طوفان باز و بسته شود، می توانید از انواع سنسورهای محیطی استفاده کنید.

تنظیم کننده شیب و زاویه

این قطعه جهت تنظیم اتوماتیک شیب سایبان مغازه به کار می رود. اجزای آن شامل پیچ تنظیم شیب سایبان برقی، درپوش انتهایی پایه موتور و اندکپ، پیچ و پایه متصل کننده بازوها به قوطی سازه می باشد.

بازو و مفصل

بازو ها جهت باز و بسته کردن سایبان مغازه به کار می روند. معمولا توسط سیم بکسل و یا زنجیر به هم وصل می شوند که مدل زنجیری کاربرد بیشتری دارد. جنس آن معمولا از آلومینیوم انتخاب می شود.

اندکپ پلاستیکی

قطعه ای بلبرینگ مانند است که به یک سر موتور وصل می شود و به منظور چرخاندن روکش سایبان مغازه به کار می رود. اندکپ در دو مدل هشت ضلعی و گرد برحسب نوع پارچه استفاده می شود.

پایه دیواری

این قطعه جهت اتصال اسکلت سایبان مغازه به دیوار به کار می رود. در خرید این قطعه کاملا دقت کنید چرا که خرابی آن موجب افتادن سایبان از روی دیوار می شود.

پایه موتور و اندکپ

این قطعه جهت اتصال موتور و اندکپ به قوطی سازه سایبان مغازه به کار می رود.

لوله نگهدارنده روکش

این لوله ها برحسب نوع پارچه سایبان در دو مدل گرد و هشت ضلعی به کار می روند. لوله نگهدارنده معمولا از جنس گالوانیزه ساخته می شود. با کمک شیاری که روی بدنه خود دارد، پارچه را درون خود نگه می دارد. قطر لوله ها برحسب اندازه قطر موتور سایبان مغازه در نظر گرفته می شود.

خلاص کن دستی سایبان مغازه

این قطعه در سایبان ها به جای موتور الکتریکی قرار می گیرد و سایبان برقی را به دستی تبدیل می کند که موجب باز و بسته شدن دستی سایبان مغازه می شود.

گیربکس سایبان مغازه

جهت انتقال نیروی موتور به سایر بخش های سایبان به کار می رود. برای این منظور در گیربکس از چرخ دنده و میله هایی که به آن وصل می شود استفاده می کنند. خرابی گیربکس موجب می شود سایبان مغازه با تأخیر عمل کند یا به اصطلاح سفت شود و همین طور در هنگام باز و بسته شدن ، لغزش های غیر طبیعی داشته باشد .

انواع قطعات سایبان مغازه

عوامل خرابی قطعات سایبان مغازه

قطعات سایبان مغازه با گذر زمان در اثر عوامل محیطی نظیر تابش آفتاب، باران و رطوبت، باد و گرد و خاک دچار آسیب می شوند.

باز و بسته کردن مکرر سایبان مغازه موجب استهلاک قطعات آن می شود.

نوسانات برقی ، موتور سایبان مغازه را دچار مشکل می کند.

خرابی سنسور سایبان موجب نقص در عملکرد هوشمند آن می شود و در مواقع ضروری باز و بسته نمی شود.

نکات خرید قطعات سایبان مغازه

جهت خرید قطعات به مدل سایبان خود دقت کنید. انتخاب قطعه ناهماهنگ با سایبان شما، کل عملکرد سایبان را تحت تأثیر قرار می دهد. قطعات سایبان مغازه را از فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز و معتبر تهیه کنید تا هم از اصالت قطعه و اعتبار گارانتی آن و هم از قیمت آن مطمئن باشید.

5/5 - (1 امتیاز)