سایبان سفری کمپ در دیدگاهان غرب

سایبان سفری کمپ

سایبان سفری کمپ یک محصول جدید و بی نظیر است که به کمک آن می توانید تعامل بهتری با طبیعت داشته باشید. شما با استفاده از این وسیله کاربردی علاوه بر اینکه لذت بیشتری از کمپینگ می برید، راحتی و آسایش نیز دارید.

به سایبان های کوچک و قابل حملی که در سفرها و کمپ مورد استفاده قرار می گیرند، سایبان سفری گفته می شوند. این سایبان ها وزن کمی دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند. این نوع سایبان، باعث می شود از نور آفتاب، باد، برف و بوران در امان بمانید.

ویژگی های یک سایبان سفری کمپ خوب

نصب آسان و پرتابل بودن از ویژگی های اصلی این سایبان به شمار می روند. نوع پارچه به کار رفته در این مدل سایبان نیز بسیار مهم است. یک سایبان خوب باید پارچه ضد آب داشته باشد تا به خوبی هدفی که برای آن ساخته شده است را تأمین کند. پارچه سایبان در عین سبکی باید استحکام داشته باشد تا اتفاقات طبیعی مانند بادهای شدید، آفتاب تند، باران و برف را تاب بیاورد و خیلی زود پاره نشود.

از آنجا که سایبان های سفری برای استفاده در طبیعت ساخته می شوند، باید در عین سبکی استحکام داشته باشند. باید اسکلت بدنه سایبان سفری کمپ از متریال محکم، سبک و ضد زنگ ساخته شود، زیرا ممکن است به کرات در معرض رطوبت قرار بگیرند. یک سایبان طبیعت گردی خوب انعطاف پذیری بالایی دارد، یعنی باید بتواند در مواقع خاص در نقش زیر انداز یا چادر نیز ظاهر شود.

انواع سایبان سفری کمپ

انواع سایبان سفری کمپ بر اساس کاربرد

شاید شما جز کسانی باشید که قصد خرید یک سایبان سفری کمپ دارید، اما در انتخاب آن مردد مانده اید. اگر انواع سایبان ها را بر اساس کاربردشان بشناسید، می توانید بهترین را بنابر نیاز خود تهیه کنید.

سایبان آفرود

اگر به آفرود علاقه دارید و به صورت مرتب به این فعالیت می پردازید، پس باید یک سایبان آفرود در میان وسایل سفر خود داشته باشید. از آنجا که طبیعت گردی آفرود اغلب به صورت دسته جمعی و با ماشین های خاصی انجام می شود، این نوع سایبان سایز بزرگتری دارد و از یک سمت به ماشین وصل می شود. ستون قرار دادن خودرو پایداری سایبان را بالا می برد و از طرفی اگر وسیله ای داخل ماشین نیاز داشته باشید به راحتی به آن دسترسی دارید.

سایبان خدماتی و تفریحی

حتما شما نیز دیده اید که برخی مواقع همایش ها یا فستیوال هایی در فضای باز برگزار می شوند. همچنین خانواده هایی هستند که هنوز مایلند با جمعیت زیاد به دل طبیعت بروند و از زیبایی های آن لذت ببرند. سایبان های خدماتی و تفریحی مناسب چنین موقعیت هایی مناسب هستند. این مدل سایبان سفری کمپ مقاومت بیشتر، ابعاد بزرگتر و وزن بالاتری دارد. لازم به ذکر است که بر پا کردن این نوع سایبان کمی دشوار است.

سایبان سفری کمپینگ

یکی از بهترین و معروف ترین سایبان های طبیعت گردی، سایبان کمپینگ است. این مدل سایبان برای پیک نیک، کمپینگ و طبیعت گردی عالی است. این مدل سایبان ها وزن کمی دارند و به راحتی علم می شوند. سایبان های کمپینگ برای استفاده گروه های کوچک مناسبند. هنگام خرید این مدل سایبان سفری باید به وزن، ظرفیت و نوع کاربرد آن دقت داشته باشید. باید به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید بیشتر در چه شرایط آب و هوایی از این سایبان استفاده کنید.

سایبان سفری انفرادی

آخرین مدل از سایبان های سفری، سایبان اضطراری یا انفرادی می باشد که به آن شلتر نیز می گویند. سایبان های کوهنوردی جز این دسته به شمار می روند. بر پا کردن این سایبان تجهیزات خاصی نیاز ندارد و خیلی سریع انجام می شود. وزن آن بسیار کم است و به راحتی حمل می شوند. از سایبان شلتر می توان روی ننوی کوهنوردی یا به عنوان روکش دوم چادر کوهنوردی نیز استفاده کرد.

ویژگی های یک سایبان سفری کمپ خوب

انواع سایبان سفری بر اساس شکل ظاهری

از آنجا که سایبان کمپینگ مهم ترین نوع سایبان سفری است، در این قسمت به صورت اجمالی انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

سایبان سفری کمپ ستاره ای

سایبان ستاره ای یکی از انواع سایبان سفری است. این مدل پس از برپایی شبیه ستاره می شود و فضای بزرگی را تحت پوشش قرار می دهد. به دلیل شکل ستاره ای، چرخش آفتاب روی فضای تحت پوشش تأثیری ندارد.

سایبان فری استندینگ

سایبان فری استندینگ یکی دیگر از سایبان سفری کمپ به شمار می روند. این سایبان ها دارای ستون های سر خود هستند و نیازی نیست که آن ها را به ماشین، درخت یا هر چیز دیگری ببندید. ارتفاع این سایبان معمولا به اندازه قد انسان است و برای استفاده در پیک نیک و طبیعت گردی گزینه ای عالی است.

سایبان تیرک دار

یکی دیگر از سایبان های کمپینگ، سایبان تیرک دار است. آن ها بنابر ظرفیت دارای دو، سه یا چهار تیرک هستند و برپایی آن ها شبیه چادر است. بیشتر سایبان های تیرک دار ارتفاع کمی دارند.

سایبان متصل و تارپ

در میان انواع سایبان مخصوص سفر می توان به سایبان های متصل و سایبان تارپ اشاره کرد. هر دوی آن ها برای برپا شدن باید به جایی متصل شوند، با این تفاوت که تارپ را می توان به زمین نیز وصل کرد و معمولا اندازه اش انفرادی است؛ اما سایبان سفری کمپ متصل باید به ستون محکمی همچون درخت، صخره یا ماشین وصل شود. سایبان های آفرود جز این دسته هستند.

5/5 - (1 امتیاز)