آشنایی با سایبان دستی تراس

سایبان دستی تراس یکی از پرکاربردترین سایبان ها جهت پوشش فضای بالکن در عصر حاضر به حساب می آید، زیرا امروزه فرهنگ آپارتمان نشینی بیش از پیش شده است. این مسئله احساس نیاز به سایبان دستی برای تراس را افزایش می دهد. سایبان تراس مانع از تابش مستقیم نور آفتاب، بارش باران، برف و وزش باد به بالکن می شود.

آشنایی با سایبان دستی تراس

سایبان تراس جزء سایبان های پرطرفدار و پرکاربرد موجود در بازار است. این نوع سایبان نمونه ای از سایبان های بازویی یا کالسکه ای می باشد. سایبان تراس را با نام های دیگری از قبیل سایبان بالکن یا سایبان پاسیو هم می شناسند. منظور از سایبان بالکن سایبانی است که جهت در سایه نگه داشتن بالکن ساختمان های مختلف کاربرد دارد.

سایبان تراس در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است، بنابراین امکان استفاده از این نوع سایبان ها برای بالکن های کوچک و یا بزرگ وجود دارد. سایبان های تراس در دو نوع برقی و دستی تولید و به بازار عرضه می شوند. سایبان دستی تراس قیمت مناسب تری نسبت به سایبان های برقی دارد.

مزایای سایبان دستی تراس

نصب سایبان تراس جهت مسقف کردن بالکن و ایجاد فضایی مناسب برای نشستن در فضای آزاد و لذت بردن از هوای آزاد کاربرد دارد. نصب سایبان تراس مزایای فراوانی به همراه دارد. یکی از مزایای ویژه این نوع سایبان جلوگیری از اتلاف انرژی است. با نصب سایبان می توان از تابش مستقیم نورخورشید جلوگیری کرد. از دیگر مزایای نصب سایبان بالکن جلوگیری از اشراف همسایه ها به تراس است.

با نصب سایبان بالکن می توان فضایی شیک و زیبا را خلق کرد. معمولا تولیدکنندگان سایبان بالکن به دلیل استفاده از سایبان تراس در داخل ساختمان مسکونی علاوه بر کیفیت به زیبایی آن توجه ویژه دارند. این امر در افزایش زیبایی نمای ظاهری بالکن بسیار موثر است. روکش ضد آب سایبان تراس مانع از نفوذ آب باران و رطوبت به بالکن می شود.

قیمت سایبان تراس

قیمت سایبان دستی تراس با توجه به عوامل قیمت سایبان برقی متعددی تعیین می شود. از عوامل موثر بر هزینه سایبان بالکن نوع متریال بکار رفته در ساخت آن است. هر چقدر کیفیت متریال بکار رفته در ساخت سایبان بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. متراژ بالکن از دیگر عوامل موثر بر هزینه های سایبان بالکن است. قیمت این نوع سایبان ها به دلیل ساختار ساده ای که دارند بسیار مناسب است. سایبان های دستی به وسیله اهرم باز و بسته می شوند. البته علاوه بر این اهرم توسط پیچ تعبیه شده بر روی سایبان می توان شیب آن را از 0 تا 45 درجه تنظیم کرد.

انواع سایبان تراس از نظر قابلیت تحرک

سایبان تراس در دو دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این نوع سایبان ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. سایبان های متحرک امکان استفاده از فضای بالکن را در اختیار ما قرار می دهند. البته ساختار سایبان های متحرک پیچیده تر است، به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

سایبان بازویی تراس

سایبان بازویی از رایج ترین سایبان های مورد استفاده برای ورودی مغازه ها، پاسیو، واحدهای تجاری و … است. این نوع سایبان به شکل ثابت و یا متحرک تولید می شود. در صورت مجهز نمودن سایبان بازویی به موتور، کارایی آن بسیار راحت و آسان خواهد شد.

سایبان کالسکه ای تراس

سایبان کالسکه ای از تعدادی بازوی متحرک که در دو نقطه به یکدیگر وصل شده اند و حول محوری می چرخند، ساخته شده است. این نوع سایبان دستی تراس به صورت شعاعی باز و بسته می شود. معمولا از سایبان کالسکه ای برای جلوی ویترین مغازه و واحدهای تجاری استفاده می شود. همچنین استفاده از این نوع سایبان برای بالکن هایی که نور از اطراف ایجاد مزاحمت می کند، بسیار کاربرد دارد.

سایبان چتری تراس

از دیگر سایبان های مورد استفاده برای محوطه های باز سایبان چتری است. این نوع سایبان به صورت دایره کامل و متحرک و یا نیم دایره و متصل به دیوار طراحی و تولید می شود.

سایبان پارچه ای

ساده ترین سایبان دستی تراس، سایبان پارچه ای است. این نوع سایبان با اتصال دو گوشه از سایبان به دیوار و دوگوشه دیگر به ستون یا میله های نگهدارنده ساخته می شود. از مزایای این نوع سایبان قیمت پایین و سادگی ساختار آن است، اما باز و بسته کردن این نوع سایبان دشوار است.

سایبان دستی تراس

مناسب ترین فرم برای سایبان تراس

انواع مختلف سایبان تراس توسط شرکت های تولیدی مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند. یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع سایبان، قیمت آن است. از رایج ترین سایبان های مورد استفاده برای تراس سایبان بازویی می باشد. شما با نصب سایبان تراس زیبا می توانید فضایی دلنشین را ایجاد کنید.

با نصب سایبان و استفاده از تعدادی صندلی و میز کوچک می توان ساعاتی خوش را در فضای باز تراس سپری کرد. افرادی که مایل به نگهداری گیاهان آپارتمانی هستند، می توانند با نصب سایبان دستی تراس از آسیب رسیدن به گیاهان جلوگیری کنند. در واقع سایبان بالکن مانع از تابش شدید و مستقیم نور خورشید و برخورد قطرات باران به گیاهان می شود.

3/5 - (2 امتیاز)