کلیه قطعات سایبان برقی روی سازه و یا همان اسکلت آن نصب می شوند. از این جهت انتخاب سازه مناسب اهمیت بالایی دارد . تأثیر سازه در قیمت سایبان برقی بستگی به نوع جنس و طرح آن دارد، پس بهتر است قبل از خرید، سازه های سایبان برقی را بشناسیم.

بررسی قیمت انواع سازه سایبان برقی ثابت و بازویی

در سایبان برقی ثابت، سازه بدون حرکت است و فقط روکش سایبان توسط موتور برقی باز و بسته می شود. بر خلاف مدل ثابت، سازه سایبان برقی بازویی به کمک بازوهای متحرکی که دارد کاملا به همراه روکش باز و بسته می شود.
تأثیر سازه در قیمت سایبان برقی بسته به انتخاب نوع ثابت و یا بازویی متفاوت خواهد بود. مدل بازویی به علت استفاده از اتصالات بیشتر از قیمت بالاتری برخوردار است ولی مزیت آن جمع شدن کامل سایبان و در نتیجه اشغال فضای بسیار کمتر و طول عمر بالاتر قطعات آن است.

سازه سایبان برقی زنجیری، تسمه ای و سیم بکسلی

جهت باز و بسته شدن سایبان بازویی می توان از زنجیر، سیم بکسل و یا تسمه پلاستیکی در ساختار سازه آن استفاده کرد.
مدل سایبان زنجیری نسبت به سایر موارد استحکام بالاتری دارد و برای متراژهای بزرگ تر پیشنهاد می شود. این مدل از لحاظ قیمتی از سایر گزینه ها گران تر است ولی مزایای بیشتری دارد. لرزش کمتر سایبان، مقاومت بیشتر در شرایط آب و هوایی مختلف و طول عمر بالاتر از جمله آن هاست.
مدل تسمه پلاستیکی مناسب متراژهای کوچک مانند پنجره تراس است . این مدل ارزانترین نوع سایبان بازویی به شمار می رود که بسته به نوع کاربرد شما می توان از آن استفاده کرد. انتخاب دقیق سازه سایبان برقی، مناسب با شرایط کاری آن سبب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

تأثیر جنس سازه در قیمت سایبان برقی

تأثیر سازه در قیمت سایبان برقی با توجه به نوع جنس به کار رفته در آن متفاوت است.

سازه سایبان برقی چوبی

اسکلت این سایبان ها از چوب های فرآوری شده و مقاوم در هر شرایط جوی ساخته می شود . سایبان چوبی از دسته سایبان های لوکس و گران قیمت به شمار می رود که زیبایی منحصر به فردی دارند .
این سازه ها را می توان هم از نوع ثابت با روکش برقی و هم متحرک به کار برد . از نوع ثابت در پارکینگ خودرو ها می توان استفاده کرد که سازه ثابت است ولی سقف آن توسط نیروی موتور برقی باز و بسته می شود .
سازه چوبی متحرک معمولا در سایبان های برقی چتری به کار می رود که می توان در کافه ها و رستوران ها برای زیباتر شدن فضای آن ها استفاده کرد . صرف نظر از هزینه بالای نصب سازه چوبی ، جلوه خاصی که این سازه بعد از نصب به وجود می آورد سبب می شود طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

 سازه سایبان برقی آلومینیومی

سازه آلومینیومی متداول ترین نوع سازه جهت ساخت سایبان برقی است. تأثیر سازه در قیمت سایبان برقی با توجه به استفاده از آلومینیوم و یا چوب متفاوت خواهد بود. آلومینیوم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از چوب است . وزن سبکی دارد ، انعطاف پذیر است و طرح ها و رنگ های مختلفی دارد . در همه انواع سایبان های برقی قابل استفاده است. در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم است و به طور کلی گزینه ایده آلی جهت سازه سایبان برقی به شمار می رود.

سازه سایبان برقی فولادی، استیل و پلاستیکی

سازه فولادی به علت وزن بیشتر نسبت به آلومینیوم در سایبان های متحرک کمتر استفاده می شود . معمولا سازه فولادی ثابت است و روکش آن به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. فولاد استحکام و دوام بالایی دارد، از انعطاف پذیری کمتری نسبت به آلومینیوم برخوردار است ولی قیمت مناسب تری از آن دارد.
سازه استیلی و پلاستیکی هر دو در سایبان های برقی چتری کاربرد بیشتری دارند . هر دو بسیار سبک هستند و به راحتی جا به جا می شوند. مدل پلاستیکی ارزان ترین نوع سازه سایبان برقی است ولی طول عمر بسیار پایین تری نسبت به سایر موارد دارد.تأثیر سازه در قیمت سایبان برقی با توجه به انتخاب چوب، آلومینیوم، فولاد، استیل و یا پلاستیک مشخص می شود.

چگونه تاثیر سازه سایبان برقی در قیمت آن را کاهش دهیم؟

برای صرفه جویی در هزینه نصب سایبان برقی باید در انتخاب سازه آن دقت کافی داشته باشید. سازه را مطابق با نوع کاربری آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال استفاده از سازه زنجیری به جای تسمه ای برای سایبان پنجره بالکن فقط باعث افزایش هزینه شما خواهد شد و در عمل هیچ تأثیری در نحوه کارکرد آن نخواهد داشت. جهت خرید سایبان برقی مناسب حتما از افراد متخصص و با تجربه که دانش فنی لازم جهت نصب سایبان را دارند کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)