روش شستشوی سایبان برقی

شستشوی سایبان برقی چگونه است؟

بهتر است بدانید ماندن آلودگی بر روی بدنه و یا پارچه سایبان به نوعی باعث آسیب دیدن و پوسیدگی آن می شود، بنابراین برای سالم ماندن سایبان لازم است هر چند وقت یکبار آن را با دقت تمیز کنید. لازم به ذکر است برای شستشوی سایبان برقی معمولا از دو روش استفاده می شود. در روش اول سایبان با استفاده از یکسری دستگاه های خاص همچون بخارشوی توسط شرکت های مختلفی شستشو داده می شود. همچنین در روش دوم برای شستشوی این نوع سایبان ها ابتدا قطعات آن ها را جدا می کنند و سپس هر کدام از قطعات را با مواد شوینده ملایم شستشو می دهند. در حالت کلی چگونگی شستشوی سایبان های برقی به عوامل مختلفی همچون لایه پوششی، مدل و نوع آن بستگی دارد. قبل از شستشوی سایبان برقی بهتر است یک روش شستشوی متناسب با نوع و مدل سایبان را انتخاب کنید.

نظافت و نگهداری آسان سایبان برقی در دراز مدت

سایبان ها به دلیل قرار گرفتن در فضای باز در معرض آلودگی و کثیفی های مختلفی قرار دارند، از اینرو لازم است هر چند وقت یک بار با دقت خاصی شستشو داده شوند. سایبان های برقی همچون وسایل برقی دیگر به مراقبت و نگهداری نیاز دارند. بهتر است بدانید با نگهداری و شستشوی به موقع سایبان های برقی به طور قابل توجهی می توان دوام و ماندگاری آن ها را افزایش داد. امروزه برخی از افراد علی رغم هزینه زیادی که برای خرید و نصب سایبان برقی می کنند به نگهداری آن توجه ندارند. لازم به ذکر است این عدم توجه باعث آسیب های جدی به سایبان شده و در کاهش طول عمر آن نیز موثر است. در واقع با نظافت به موقع سایبان های برقی در دراز مدت به راحتی می توان از خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری کرد.

نکات مهم در شستشوی سایبان برقی

نکات مهم هنگام شستن انواع سایبان برقی

بهتر است در موقع شستشوی سایبان برقی به چندین نکته توجه داشته باشید تا از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنید. در واقع رعایت این نکات به نوعی تضمین کننده سلامت سایبان است. یکی از این موارد این است که برای شستشوی این نوع سایبان ها نباید از مواد شوینده قوی استفاده کرد. لازم به ذکر است بهترین ماده برای شستن این نوع سایبان ها استفاده از محلول کف و آب است. همچنین در موقع آبکشی بهتر است از آب با فشار زیاد استفاده نکنید. استفاده از سطل آب بهترین گزینه برای آبکشی سایبان های برقی به شمار می آید.

از دیگر نکات مهم جهت شستن سایبان برقی مطمئن شدن از پاک شدن مواد شوینده روی آن است، چرا که باقی ماندن کف و مواد شوینده بر روی سایبان ها به نوعی موجب پوسیدگی و خراب شدن سایبان می شود. در صورتی که پارچه سایبان از نوع پلی استر باشد، بهتر است قبل از شستشو به مدت یک یا دو ساعت آن را با کف گذاشته آغشته کنند تا کاملا با آب خیس بخورد. همچنین اگر لایه پوششی سایبان پلاستیکی یا فلزی باشد دیگر نیازی به آبکشی و خیس خوردن نیست. در واقع برای تمیز کردن سایبان های برقی با لایه پوششی پلاستیکی یا فلزی می توان از اسپری های ملایم استفاده کرد. بعد از شستشوی سایبان باید از خشک شدن آن مطمئن شوید تا دچار آسیب نشود. با رعایت کردن نکات ذکر شده به بهترین شکل می توان سایبان های برقی را شستشو داد.

گردگیری سایبان قبل از شستشوی سایبان برقی

پاکسازی و گردگیری پارچه سایبان قبل از شستشوی سایبان برقی

بهتر است بدانید یکی از کارهایی که قبل از شستشوی سایبان برقی حتما باید انجام شود، پاکسازی و گردگیری پارچه سایبان است. در واقع پارچه سایبان به دلیل اینکه در یک فضای باز استفاده می شود در معرض آلودگی های مختلفی همچون قارچ، گرد و خاک، برگ درختان، فضولات پرندگان و … قرار دارد. قبل از شستشوی سایبان های برقی بهتر است این آلودگی های موجود بر روی پارچه سایبان را جمع آوری و نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. تمیز نکردن پارچه سایبان از یک طرف باعث آسیب به لایه پوششی می شود و از طرف دیگر ظاهری ناخوشایند در سایبان ایجاد می کند. تمیز کردن پارچه سایبان برقی نقش بسیار مهمی در شستشوی درست و اصولی انواع سایبان های برقی دارد.

ابزار آلات لازم برای شستشوی سایبان برقی

ابزار آلات لازم برای شستشوی سایبان برقی و سایبان دستی

بهتر است بدانید جهت شستشوی سایبان برقی و دستی باید از ابزار آلات لازم در این زمینه استفاده شود. ابتدا لازم است با استفاده از یک فرچه یا برس نرم آلودگی های موجود بر روی سطح سایبان ها را به خوبی تمیز کرد. سپس با استفاده از یک سطل آب باید سطح سایبان را با دقت و بدون فشار خیس کنید. در مرحله بعد مواد شستشو را در سطل ریخته و بعد از هم زدن بر روی سطح مورد نظر بریزید. در نهایت با استفاده از فرچه می توان آلودگی های روی سطح را به خوبی شست و پاکسازی کرد.

همچنین می توانید از طریق دیدگاهان غرب با نکات لازم برای تعویض سایبان برقی آشنا شوید.

سوالاتی که ممکن است در این زمنیه داشته باشید:

جهت شستشو از مواد شوینده قوی استفاده نکنید، از فشار آب زیاد برای شستشو استفاده نکنید، از خشک شدن پارچه سایبان مطمئن شوید، مراقب باشید کف و سایر مواد شوینده کاملا از سطح پارچه سایبان پاک شده باشند.

5/5 - (1 امتیاز)