پارچه سایبان مغازه استاندارد

سایبان مغازه استاندارد

سایبان مغازه استاندارد برای بسیاری از مغازه داران مهم است. اما منظور از استاندارد دقیقا چیست و چرا باید سایبان استاندارد باشد؟ حتی شاید مهمتر اینکه چه استانداردهایی باید برای سایبان مغازه و فروشگاهی مورد توجه قرار بگیرد؟ برای یافتن پاسخ تمام این سوالها با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز باید بدانیم که از سایبان های گوناگونی برای مغازه ها استفاده می شود. لذا زمانی که می گوییم سایبان مغازه استاندارد در حقیقت به مجموعه ای از استانداردها که در برخی سایبان ها وجود دارد و در برخی وجود ندارد اشاره می کنیم.

پارچه سایبان مغازه استاندارد

از پارچه های گوناگونی در سایبان ها استفاده می شود. زمانی که از پارچه استاندارد برای سایبان صحبت می کنیم، منظور پارچه هایی است که عموما قابلیت شستشو در آنها فراهم باشد. ممکن است آلودگی هوا، بارش برف و باران، فضولات پرندگان و هر چیزی باعث آلودگی پارچه شود. یک پارچه استاندارد برای سایبان، این قابلیت را دارد که بتوانید در صورت کثیفی به سادگی آن را بشویید.

دومین ویژگی پارچه سایبان مغازه استاندارد، ضد آب بودن آن است. اگرچه ممکن است از سایبان برای جلوگیری از نفوذ نور آفتاب شدید استفاده شود، اما کماکان ضدآب بودن بسیار مهم است. زمانی که بارش باران رخ می دهد، یک پارچه استاندارد نمی گذارد آب در آن نفوذ کرده و اصطلاحا ضدآب است.

ترمیم پارچه سایبان استاندارد

قابلیت ترمیم نیز یکی دیگر از ویژگی های پارچه سایبان استاندارد است. پارچه سایبان شما دارای یک طول عمر مفید است. خواصیت ضد آب بودن پس از گذشت سالها کم کم از میان می رود و نیاز به ترمیم پارچه خواهد بود. پارچه های استاندارد این امکان را دارند که بتوان آنها را ترمیم کرد.

از دیگر ویژگی های پارچه استاندارد باید به امکان چاپ و تبلیغات بر روی آن اشاره کرد. زمانی که شما از سایبان برای مغازه استفاده می کنید، باید این امکان را داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیاز، لوگو، متن یا هر اطلاعات دیگری را روی آن چاپ کنید. یک کسب و کار مانند مغازه باید بتواند در صورت نیاز از فضای خود برای یک تبلیغ استفاده کند.

ابعاد سایبان مغازه استاندارد

سایبان ها برای ابعاد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی یک سایبان برای مغازه ای با عرض کم و گاهی برای مغازه های بسیار بزرگ از آنها استفاده می کنیم. اما با اینحال برخی ابعاد برای سایبان مغازه به عنوان ابعاد استاندارد شناخته می شود. این ابعاد استاندارد از این جهت مهم هستند که علاوه بر جلوگیری از نفوذ نور خورشید و باران به ویترین و وجود فضایی امن، باید تعادل داشته باشد. ابعاد بیش از اندازه بزرگ باعث خواهد شد تا بازویی ها نتوانند وزن سایبان را به خوبی تحمل کنند. این موضوع گاهی با وزش باد شدید نیز تشدید خواهد شد. یک نگرانی مهم این است که سایبان روی سر افراد در حال گذر و یا روی ویترین نیافتد.

بر اساس اینکه چه نوع سایبانی استفاده می کنید، این ابعاد استاندارد با یکدیگر متفاوت هستند. بهتر است پیش از سفارش سایبان حتما از یک مشاوره فروش استفاده کنید. این موضوع مخصوصا با توجه به جنس پارچه (وزن پارچه)، بازویی، موتور و سایر جزئیات متفاوت است. لذا نمی توان یک استاندارد کلی و یکسان را برای همه مدلها در نظر گرفت.

سایبان مغازه استاندارد

استاندارد سازه سایبان مغازه

سایبان مغازه استاندارد باید هم از سازه استاندارد ساخته شود و هم نصبی کاملا استاندارد داشته باشد. در خصوص سازه استاندارد باید توجه کرد که ما با موضوعی کاملا تخصصی روبرو هستیم. تنها کافی است تا در مقالات علمی به جستجوی استانداردهای سازه برای سایبان مراجعه کنید و صدها مقاله مختلف را مشاهده کنید. از زمانی که استفاده از سایبان ها رواج پیدا کرد تا به امروز تغییرات بسیار شگرفتی در سازه ها صورت گرفته.

برای روشن شدن استاندارد سازه شاید ذکر یک مثال همه چیز را گویاتر کند. فرض کنید می خواهید یک سایبان برای مغازه خودتان تهیه کنید و به سازه آن توجه نمی کنید. چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ اگر وزن آن بیش از اندازه باشد، می تواند منجر به سقوط سایبان شود. اگر در برابر آفتاب و باران مقاوم نباشد می تواند پس از مدتی فرسوده، خم و یا مشکلات ناگوار دیگری به وجود بیاورد. احتمالا با توجه به مشکلاتی که یک سازه غیر استاندارد می تواند باشد، شما هم اکنون به اهمیت این موضوع پی برده اید.

 نصب سایبان مغازه استاندارد

تنها سازه و اجزای یک سایبان برای استاندارد آن مهم نیست، بلکه نصب نیز نقشی تعیین کننده دارد. یک نصب استاندارد به بسیاری از نکات توجه می کند. مثلا حتی یک سایبان با وزن استاندارد سازه ها و پارچه، اگر به درستی نصب نشود، هیچ گونه امنیتی نخواهد داشت. توجه کنید زمانی که از نصب استاندارد سخن می گوییم تنها مساله وزن نیست، بلکه عوامل متعدد دیگری هم مورد نظر قرار می گیرند. به عنوان نمونه وزش و جهت باد را در نظر بگیرید. یک نصاب متخصص، با توجه به همه این موارد اقدام به نصب می کند.

برای داشتن یک سایبان مغازه استاندارد کار دشواری ندارید، تنها مهم است اینکار را به متخصصین بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)